Opći uvjeti poslovanja internet trgovine www.unikashop.hr određuju uvjete kupnje, prava korisnika te poslovni odnos između ponuđača (u daljnjem tekstu: ponuđač, prodavatelj ili tvrtka) i kupca.
Opći uvjeti poslovanja internet trgovine www.unikashop.hr sastavljeni su u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača (Službeni glasnik RS, br. 130/22, dalje ZVPot-1), uz preporuke Gospodarske komore. i industrije, Zakon o elektroničkom poslovanju na tržištu (Službeni glasnik RS, broj 96/09 – službeni pročišćeni tekst, 19/15, 189/21 – ZDU-1M, 18/23 – ZDU-1O, u daljnjem tekstu ZEPT) i u skladu sa Zakonom o vansudskom rešavanju potrošačkih sporova („Službeni glasnik RS“, broj 81/15, u daljem tekstu ZIsRPS).
Unikashop.hr je internetska trgovina (u daljnjem tekstu “Unikashop.hr” ili “internet trgovina”) kojom upravlja tvrtka UNIKA TTI d.o.o., Volaričeva ulica 1, 6230 Postojna, matični broj: 5412439000, porezni broj: SI 75291185, koji je također e. -pružatelj poslovnih usluga (u daljnjem tekstu “pružatelj”).
Kupcima se savjetuje da prije kupnje pažljivo pročitaju uvjete poslovanja internet trgovine, kako bi se upoznali sa svim dužnostima i pravima kupca i ponuđača. Prilikom predaje online narudžbe, kupac je posebno upozoren na Opće uvjete poslovanja te predajom narudžbe potvrđuje upoznatost s njima. Ponuditelj zadržava pravo izmjene Općih uvjeta bez posebne najave. Promjene se primjenjuju od trenutka objave i obvezujuće su za korisnike.
Korisnik je osoba koja koristi, kupuje ili se registrira na internetskoj trgovini www.unikashop.hr. Korisnik je vezan općim uvjetima važećim u trenutku kupnje (podnošenja online narudžbe).
UPOZORENJE! Kupac može snositi bilo kakve dodatne troškove prijevoza, dostave ili slanja prilikom kupnje proizvoda.
Trošak dostave naznačen je u web trgovini prilikom narudžbe i iznosi 5,90 EUR. Cijena dostave je jedinstvena za cijelu Hrvatskoj. Ukoliko je uz proizvod označena besplatna dostava, tada se kupcu ne naplaćuju troškovi dostave. Besplatna dostava vrijedi za kupnju iznad 49 EUR. Ukoliko uz artikl s besplatnom dostavom naručite i druge artikle, trošak se naplaćuje samo za artikle s plaćenom dostavom. (Vidi poglavlje 4. ISPORUKA).
1. DOSTUPNOST INFORMACIJA
Ponuditelj mora kupcu prije sklapanja ugovora ili prije nego što kupca obveže ponudom, ako to već nije jasno iz okolnosti, na jasan i razumljiv način dati sljedeće podatke (čl. 18. ZVPot-1):
- glavne karakteristike robe ili usluga u mjeri koja odgovara nositelju podataka i robi ili uslugama;
- tvrtka, sjedište tvrtke i telefonski broj tvrtke, ako je dostupan;
- konačnu cijenu dobra ili usluge, uključujući poreze, ili način izračuna cijene, ako se zbog prirode dobra ili usluge ne može unaprijed izračunati;
- informacije o bilo kakvim dodatnim troškovima prijevoza, dostave ili otpreme, ili upozorenje da takvi troškovi mogu nastati ako se ne mogu unaprijed izračunati;
- uvjete plaćanja i rokove isporuke i izvršenja usluge, rok isporuke robe ili izvršenja usluge, kada je to potrebno;
- informacije o žalbenom postupku u društvu;
- upoznavanje s odgovornošću za nesukladnost robe;
- mogućnost i uvjete usluga nakon prodaje i dobrovoljnih jamstava, kada je potrebno;
- trajanje ugovora, ako je primjenjivo, i uvjete za odustajanje od ugovora sklopljenog na neodređeno vrijeme ili ugovora s automatskim obnavljanjem;
2. KUPAC
Potencijalni kupac može kupovati u internetskoj trgovini kao posjetitelj, što znači da se ne registrira na internetskoj trgovini, već samo vrši narudžbu unosom svoje e-mail adrese. Kupnju možete izvršiti i putem registracije i tako postati članom internetske trgovine. Prilikom registracije posjetitelj dobiva korisničko ime, koje je isto kao i njegova e-mail adresa, te lozinku. Korisničko ime i lozinka člana nedvosmisleno su određeni i povezani s unesenim podacima.
3. POSTUPAK KUPNJE
Kupoprodajni ugovor između internetske trgovine i kupca sklopljen je u trenutku kada Unikashop.hr pošalje kupcu prvi e-mail o statusu njegove narudžbe s naslovom: “Potvrda primitka narudžbe”. Od ovog trenutka sve cijene i ostali uvjeti su fiksni i vrijede kako za Unikashop.hr tako i za kupca. Kupcem se smatra osoba s podacima navedenim prilikom narudžbe. Naknadna promjena podataka o kupcu nije moguća.
Kupoprodajni ugovor (odnosno prva elektronička poruka o statusu narudžbe) pohranjen je u elektroničkom obliku na poslužitelju internetske trgovine. Spremljeni tekst ugovora bit će dostupan primatelju, a kupac ga može dobiti na zahtjev e-mailom ili običnom poštom.
Prije zadavanja narudžbe moguće je tehničkim sredstvima, kao što je klik na gumb ↑ ili ↓ ispod zapisa KOLIČINA, numerički unos količine ispod zapisa KOLIČINA, klik na gumb koš za smeće ili uklanjanje ili prije narudžbe putem klik na gumb za povratak na pohranu ili početnu stranicu itd. prepoznavanje i ispravljanje pogrešaka.
Osim na hrvatskom, ugovor se može sklopiti i na slovenskom i engleskom jeziku.
Kako napraviti online narudžbu na Unikashop.hr?
Kada paket bude spreman za slanje, na Vašu e-mail adresu će stići poruka da je Vaša narudžba poslana.
Na web stranici Unikashop.hr kupac odabire željeni artikl i dodaje ga u košaricu klikom na crveni gumb DODAJ U KOŠARICU. Kupac će biti preusmjeren u košaricu, gdje može promijeniti količinu proizvoda po želji pritiskom na tipku ↑ ili ↓ ispod teksta KOLIČINA. Ukoliko kupac želi ukloniti proizvod iz košarice, klikne na sličicu s posudom uz tekst UKLONI ili za odabrani proizvod u polje za količinu upisuje vrijednost 0. Ukoliko kupac s punom košaricom želi nastaviti s odabirom proizvoda, klikne na gumb NASTAVI KUPOVINU, NATRAG NA TRGOVINU, POČETNU STRANICU ili na bilo koji naslov rubrike u izborniku. Kada je košarica potpuno prazna, kupac može kliknuti samo na tipku NATRAG U TRGOVINU ili POČETNU STRANICU. U slučaju korištenja kupona-kupon kod, kupac ga upisuje u polje KUPON KOD i klikne na ISKORISTI KUPON. Kada kupac želi nastaviti s narudžbom, klikne crveni gumb NASTAVI NA BLAGAJNU, gdje na odredišnoj stranici KRAJ NARUDŽBE popunjava sva obavezna polja koja se odnose na podatke o platitelju, odabire način dostave i način plaćanja. Uz obavezna polja o podacima platitelja označena je zvjezdica (*) i bez popunjavanja svih ovih polja narudžba se ne može izvršiti. Kupac je također dužan prije predaje narudžbe pročitati opće uvjete poslovanja i uvjete privatnosti te ih provjeriti. Kupac narudžbu predaje pritiskom na crveni gumb NARUDŽBA S OBVEZOM PLAĆANJA.
OSOBNO PREUZIMANJE
Osobno preuzimanje omogućuje kupcu da proizvode naruči putem interneta te ih potom preuzme na mjestu preuzimanja u Unika TTI d.o.o.
Izdavanje računa
Po završetku obrade narudžbe, kupac u paketu dobi račun sa svim podacima, detaljnim cijenama i troškovima. Kupac je dužan prije narudžbe provjeriti točnost podataka. Naknadno izrečene prigovore na ispravnost izdanih računa ne uzimamo u obzir.
4. DOSTAVA
Ponuditelj mora isporučiti robu ili usluge u obećanom roku. Ugovorni partner za dostavu paketa je GLS, no pružatelj zadržava pravo odabrati drugu dostavnu službu ukoliko će mu to omogućiti učinkovitiju dovršetak narudžbe.
Trošak dostave je naznačen u online trgovini prilikom naručivanja i iznosi 5,90 eura. Cijena dostave je jedinstvena za cijelu Hrvatsku. Ukoliko je uz proizvod označena besplatna dostava, tada se kupcu ne naplaćuju troškovi dostave. Besplatna dostava vrijedi za kupnju iznad 49 eura. Ukoliko uz artikl s besplatnom dostavom naručite i druge artikle, trošak se naplaćuje samo za artikle s plaćenom dostavom.
Dostava se vrši od ponedjeljka do petka do 16:00 sati. a u subotu ujutro do 12:00 sati. Pakete dostavlja Gls na adresu koju je kupac upisao prilikom narudžbe.
Ukoliko je naručena roba na zalihi u skladištu internet trgovine i narudžba je izvršena do 12 sati, roba će biti otpremljena isti dan. Ukoliko nekog od naručenih artikala nema na zalihi, pošiljka će biti otpremljena isti dan kada su artikli zaprimljeni na zalihu, o čemu ćete biti obaviješteni putem maila ili telefona. Dostavu vrši dostavna služba, u pravilu sljedeći radni dan od dana otpreme, a najkasnije u roku od tri radna dana. O isporuci ili eventualnoj neisporuci pošiljke GLS obavještava kupca i SMS-om.
5. OBVEZNO JAMSTVO ZA SUKLADNOST ROBE
I) ZAHTJEVI ZA SUKLADNOST
Prodavatelj odgovara za nesukladnost robe, sukladno odredbama ZVPot-1. (Vidi članak 71. ZVPot-1 i d.)
Prodavatelj isporučuje potrošaču robu koja udovoljava subjektivnim i objektivnim zahtjevima za sukladnost robe iz članaka 72., 73. i 74. ZVPot-1 (Uradni list RS, št. 130/22), kada je to primjereno, i odgovara za nesukladnosti koje je roba imala u trenutku isporuke.
II) JAMSTVENI ROK
Prodavatelj je odgovoran za svaku nesukladnost robe koja postoji u trenutku isporuke robe i koja se pokaže unutar dvije godine od isporuke robe. (stavak 1. članka 78. ZVPot-1).
Pretpostavlja se da je nesukladnost već postojala u trenutku isporuke ako se pojavi unutar jedne godine od isporuke robe, osim ako prodavatelj ne dokaže suprotno ili ako je ta pretpostavka nespojiva s prirodom robe ili prirodom robe. nesukladnost. (stavak 1. članka 80. ZVPot-1).
III) ZAHTJEVI JAMSTVA U SLUČAJU NESUKLADNOSTI
U slučaju nesukladnosti robe, potrošač koji je obavijestio prodavatelja o nesukladnosti pod uvjetima i redoslijedom određenim ZVPot-1, ima pravo:
zahtijeva od prodavatelja da besplatno utvrdi sukladnost robe;
zahtijeva sniženje kupoprodajne cijene razmjerno nepoštivanju ili odustaje od kupoprodajnog ugovora i traži povrat uplaćenog iznosa.
U svakom slučaju, potrošač također ima pravo od prodavatelja zahtijevati naknadu štete, a posebice naknadu troškova materijala, rezervnih dijelova, rada, prijenosa i transporta robe, koji nastaju zbog ostvarivanja jamstvenog zahtjeva. , kao što je navedeno u prethodnom paragrafu. (Vidi članak 81. ZVPot-1).
Potrošač može zatražiti od prodavatelja besplatno utvrđivanje sukladnosti, i to na način da obavijesti prodavatelja o nesukladnosti i zatraži da u razumnom roku ne duljem od 30 dana besplatno utvrdi sukladnost robe bez značajnih neugodnosti. potrošaču, posebno vodeći računa o prirodi robe i namjeni za koju potrošač robu treba. Razdoblje od 30 dana može se produljiti na najkraće vrijeme potrebno za dovršetak popravka ili zamjene, ali najviše 15 dana. (Vidi članak 82. ZVPot-1).
Potrošač može ostvariti svoja prava zbog nesukladnosti samo ako o nesukladnosti obavijesti prodavatelja u roku od dva mjeseca od dana utvrđivanja nesukladnosti. Potrošač mora točno opisati nesukladnost u obavijesti o nesukladnosti. Potrošač može osobno obavijestiti prodavatelja o nesukladnosti, o čemu prodavatelj izdaje račun ili ga šalje prodavaonici u kojoj je roba kupljena ili ga priopćava predstavniku prodavatelja s kojim je sklopio kupoprodajni ugovor. Potrošač je dužan omogućiti prodavatelju da pregleda robu za koju potrošač tvrdi da nije sukladna (čl. 84. ZVPot-1).
U slučaju nesukladnosti robe, potrošač može o tome obavijestiti prodavatelja tako da ispuni i pošalje na adresu prodavatelja info@unikashop.hr ili UNIKA TTI d.o.o., Volaričeva ulica 1, 6230 Postojna, Slovenija ispunjen obrazac za povrat neispravnih proizvoda – sukladna roba.
Obrazac za povrat nesukladne robe nalazi se ovdje.
U svrhu utvrđivanja sukladnosti robe, potrošač može birati između popravka robe i zamjene robe novom, osim ako je ispunjenje odabranog jamstvenog zahtjeva nemoguće ili ispunjenje odabranog jamstvenog zahtjeva predstavlja nerazmjerne troškove za prodavatelj u odnosu na drugi jamstveni zahtjev, uzimajući u obzir sve okolnosti (4. stavak 82. članka ZVPot-1).
Potrošač može zahtijevati razmjerno smanjenje kupoprodajne cijene ili odustati od kupoprodajnog ugovora u bilo kojem od sljedećih slučajeva:
– prodavatelj nije popravio ili zamijenio robu ili, kada je primjenjivo, nije dovršio popravak ili zamijenio robu u skladu sa zakonom, ili je odbio jamstveni zahtjev potrošača za utvrđivanje sukladnosti robe;
– nesukladnost postoji, iako je prodavatelj pokušao utvrditi sukladnost;
– priroda nesukladnosti je toliko ozbiljna da opravdava trenutačno razmjerno smanjenje kupoprodajne cijene ili povlačenje iz kupoprodajnog ugovora;
– prodavatelj je izjavio, ili je iz okolnosti jasno, da prodavatelj neće uskladiti robu u razumnom roku ili bez značajnih neugodnosti za potrošača.
U svakom slučaju, potrošač može odustati od kupoprodajnog ugovora i zatražiti povrat plaćenog iznosa, ako se nesukladnost pojavi u roku kraćem od 30 dana od dana isporuke robe (čl. 83. ZVPot-1, stavci 1. i 2.) .
6. UVJETI, ROKOVI I POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA ODUSTANAK UGOVORA U SLUČAJU UGOVORA NA DALJINU
U slučaju ugovora sklopljenih na daljinu ili izvan poslovnih prostorija, potrošač ima pravo u roku od 14 dana obavijestiti tvrtku da odustaje od ugovora, bez obrazloženja svoje odluke, sukladno članku 134. ZVPot. -1.
U slučaju kupoprodajnog ugovora, rok za raskid ugovora zaključenih na daljinu počinje teći od dana kada:
- potrošač ili treća strana osim prijevoznika koju je imenovao potrošač stekne stvarni posjed robe;
- potrošač ili treća osoba osim prijevoznika koju imenuje potrošač stječe stvarni posjed zadnjeg komada robe, ako je predmet ugovora više komada robe koje potrošač naruči jednom narudžbom;
- potrošač ili treća strana osim prijevoznika koju imenuje potrošač stječe stvarni posjed posljednje pošiljke ili komada robe, ako se isporuka robe sastoji od više pošiljaka ili komada;
- potrošač ili treća osoba, koja nije prijevoznik i koju potrošač imenuje, stječe stvarni posjed prve robe, ako je isporuka robe u određenom razdoblju redovita (čl. 136. ZVPot-1, stavak 1.) .
O odustajanju od ugovora kupac mora nedvosmisleno obavijestiti ponuđača na adresu UNIKA TTI d.o.o., Volaričeva ulica 1, 6230 Postojna, Slovenija, broj telefona +386 5 700 00 31, e-mail adresu info@unikashop.hr o svojoj odluci o odustajanju od ovog ugovor (npr. s pismima poslanim poštom ili e-poštom).
Obavijest o odustajanju od ugovora potrošač može podnijeti poduzeću na obrascu za odustajanje od ugovora koji se nalazi ovdje ili uz nedvosmislenu izjavu iz koje je vidljivo da odustaje od ugovora. Obrazac s podacima o ostvarivanju prava potrošača na odustanak od ugovora (Obrazac IOP) nalazi se ovdje.
Smatra se da je potrošač pravodobno podnio izjavu o odustajanju od ugovora ako ju je poslao u roku određenom za odustanak od ugovora.
U vezi s odustajanjem od ugovora, potrošač snosi samo troškove povrata robe. (stavka 2. članka 141. ZVPot-1).
Potrošač je odgovoran samo za smanjenje vrijednosti robe, ako je smanjenje vrijednosti rezultat ponašanja koje nije prijeko potrebno za utvrđivanje prirode, svojstava i funkcioniranja robe. (stavka 1. članka 142. ZVPot-1). U slučaju povrata oštećene ili rabljene robe ili ako postoje druge slične okolnosti iz stavka 1. članka 142. ZVPot-1, tvrtka će od potrošača ostvariti zahtjev za povrat umanjene vrijednosti robe.
Pružatelj je dužan izvršiti povrat svih primljenih uplata, uključujući troškove dostave, odmah ili najkasnije u roku od 14 dana od primitka obavijesti o odustajanju od ugovora (osim dodatnih troškova zbog odabira vrste dostave koja nije najvažnija). pristupačan standardni oblik isporuke koji nudi tvrtka).
Pružatelj vraća primljene uplate potrošaču istim sredstvom plaćanja koje je potrošač koristio, osim ako je potrošač izričito pristao na korištenje drugog sredstva plaćanja i potrošač zbog toga ne snosi nikakve troškove.
Ponuditelj može zadržati povrat primljenih uplata do preuzimanja vraćene robe ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je robu poslao natrag, osim ako pružatelj ne nudi mogućnost da sam preuzme vraćenu robu. (članak 143. ZVPot-1).
Osim ako se ugovorne strane drugačije ne dogovore, potrošač nema pravo odustati od ugovora u sljedećim slučajevima ugovora: o isporuci zatvorenih audio ili video zapisa i računalnih programa, ako je potrošač nakon isporuke otvorio sigurnosni pečat. (točka 5. članka 135. ZVPot-1), o isporuci zapečaćene robe koja nije prikladna za povrat zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga, ako je potrošač nakon dostave otvorio pečat (točka 7. članka 135. ZVPot-1). 1), o isporuci dobara koja su zbog svoje prirode neodvojivo pomiješana s drugim predmetima (čl. 135. ZVPot-1, točka 8.) te u drugim slučajevima ugovora, kako je navedeno u članku 135. ZVPot-1.
Za detaljnije informacije o postupku povrata proizvoda možete se obratiti na broj telefona dobavljača 05 700 00 31.
7. RJEŠAVANJE POTROŠAČKIH SPOROVA
UPOZORENJE!
Na temelju stavka 3. članka 32. ZIsRPS-a, tvrtka upozorava potrošače da ne priznaje niti jednog pružatelja IRPS-a nadležnim za rješavanje potrošačkog spora koji potrošač može pokrenuti sukladno odredbama ZIsRPS-a.
Elektronska veza sa SRPS platformom: